SITENAME





Ιστορία | Εγγραφή μέλους | Επικοινωνία|


SITENAME

Menu

indent  Αρχική
indent  Ανακοινώσεις 2016
indent  Εγγραφή μέλους
indent  Σωματείο
indent  Αλληλογραφία
indent  Έγγραφα
indent  σσ



Συνδέσεις






ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 20/7/16

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ Δ.Ι.Ε.Κ. ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ Ι.Ε.Κ.


Κορυδαλλός, 20 Ιουλίου 2016
Αρ. Πρωτοκόλλου: 11/2016


ΠΡΟΣ:
τον Υπουργό Παιδείας,
Έρευνας και Θρησκευμάτων
κο. Φίλη Νικόλαο



ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1. Αναπληρώτρια Υπουργό Παιδείας, Έρευνας
και Θρησκευμάτων κα. Αναγνωστοπούλου Σία

2. Γενικό Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς
κ. Παπαγεωργίου Παυσανία
3. Γενική Γραμματεια Δια Βίου Μάθησης
Διευθυντή Διοικητικού - Οικονομικού
κ. Καπούλα Παναγιώτη


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ
Δ.Ι.Ε.Κ. ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ Ι.Ε.Κ.


Στα πλαίσια της διαβούλευσης με τους φορείς, η οποία θα έπρεπε να γίνεται πριν την κατάρτιση των κριτηρίων επιλογής Εκπαιδευτών Δ.Ι.Ε.Κ. στην προκήρυξη για τα Δημόσια Ι.Ε.Κ, σας καταθέτουμε τις ακόλουθες προτάσεις του Σωματείου μας, όπως αυτές συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν στη Γενική Συνέλευση του Σωματείου μας την 14/07/2016.
Αναμένουμε εποικοδομητικό διάλογο για τα αιτήματα μας και προσδοκούμε την υιοθέτηση τους από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αφού θεωρούμε τις προτάσεις λογικές, απολύτως αιτιολογημένες και επιβεβλημένες για την διασφάλιση ποιότητας στην κατάρτιση ενηλίκων στα Δημόσια Ι.Ε.Κ.

1) Να υπάρχει ενιαίος πίνακας πιστοποιημένων και μη πιστοποιημένων Εκπαιδευτών, με γενναία μοριοδότηση των πιστοποιημένων, μέχρι την εφαρμογή του νόμου με τον οποίο η πιστοποίηση θα αποτελεί προϋπόθεση υποβολής αίτησης εκπαιδευτή.


Σύντομο Ιστορικό

Σύμφωνα με το νόμο 3879/2010 (παρ. 2 του άρθρου 19), η εκπαιδευτική επάρκεια αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου εκπαιδευτής να μετάσχει σε χρηματοδοτούμενο από δημόσιους πόρους πρόγραμμα της μη τυπικής εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με το νόμο 4186/2013 (παρ. 15γ του άρθρου 27), προϋπόθεση για να υποβάλλεις αίτηση υποψήφιου εκπαιδευτή είναι να είσαι εγγεγραμμένος στο Υπό−Μητρώο Εκπαιδευτών Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, το οποίο τηρείται από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
Στην εφαρμογή του νόμου αυτού είχαν δοθεί παρατάσεις (με νομοθετικές διατάξεις), μέχρι την 01/09/2015. Με διάταξη του νόμου 4342/2015 (άρθρο 39) δόθηκε νέα παράταση με την οποία παρατείνεται ή έναρξη εφαρμογής της παρ. 15γ του άρθρου 27 του νόμου 4186/2013. Σύμφωνα λοιπόν με την διάταξη: «από 1.9.2017 η πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου εκπαιδευτής να μετάσχει σε χρηματοδοτούμενο από δημόσιους πόρους πρόγραμμα της μη τυπικής εκπαίδευσης». Στην αιτιολογική έκθεση του νόμου ο Υπουργός αποδέχεται το σκεπτικό ότι μέχρι τώρα έχουν γίνει μόνο δύο εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτών με αποτέλεσμα οι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές να μην είναι αρκετοί για να καλύψουν τις διδακτικές ώρες. Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που δεν εφαρμοζόταν μέχρι τώρα ο νόμος.
Από 01/09/2015 μέχρι 09/11/2015 ίσχυε ο ν. 4186/2013 με τον οποίο δεν επιτρεπόταν καν η αίτηση μη πιστοποιημένου εκπαιδευτικού! Η απόφαση Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Κριτήρια και διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτών ενηλίκων στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και στις Δημόσιες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Σ.Ε.Κ.) του ν. 4186/2013 (Α’ 193)», εκδόθηκε στις 13/10/2015, ενώ ήταν σε ισχύ ο ν. 4186/2013, οπότε θα έπρεπε να μην περιλαμβάνει μη πιστοποιημένους εκπαιδευτές. Επομένως η συγκεκριμένη Υ.Α. αποτέλεσε απόφαση η οποία παραβίαζε την ισχύουσα νομοθεσία και θα μπορούσε οποιαδήποτε στιγμή να προσβληθεί νομικά και να ακυρωθεί, τινάζοντας στον αέρα όλη την εκπαιδευτική διαδικασία του προηγούμενου έτους!
Σύμφωνα με την Υ.Α. της 13/10/2015, η λέξη «προϋπόθεση» του νόμου μεταφράζεται αυθαίρετα ως «προτεραιότητα», υιοθετούνται δύο πίνακες, ένας με πιστοποιημένους καθηγητές και ένας με μη πιστοποιημένους και ταυτόχρονα μία παράκαμψη των πινάκων αυτών, με ανάθεση ωρών σε καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η «προτεραιότητα» αποτελεί εφεύρημα του Υπουργού και δεν προβλέπεται σε καμία νομοθεσία (για παράδειγμα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση γίνεται πρόσληψη εκπαιδευτικών και χωρίς να έχουν πλήρη προσόντα γιατί υπάρχει σχετική πρόβλεψη νόμου για την περίπτωση μη ύπαρξης εκπαιδευτικών με πλήρη προσόντα). Από την στιγμή λοιπόν που δεν υπάρχει νομική πρόβλεψη για αυτή την προτεραιότητα, η προκήρυξη θα είναι νομικά προσβαλλόμενη!

Οι δημιουργούμενες στρεβλώσεις.

Στο σημείο αυτό πρέπει να παραθέσουμε τον προβληματισμό μας και την πραγματικότητα που βιώσαμε το προηγούμενο εκπαιδευτικό έτος. Ο προβληματισμός μας είναι μήπως η ύπαρξη αυτής της προτεραιότητας βοηθά στην άνοδο του επιπέδου σπουδών στα Ι.Ε.Κ.. Η πραγματικότητα που βιώσαμε μας οδηγεί σε απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Οι στρεβλώσεις που δημιουργήθηκαν οδήγησαν στο να ανατίθενται ώρες διδασκαλίες σε εκπαιδευτές που είχαν ελάχιστα μόρια, μπορεί και μηδενική εκπαιδευτική εμπειρία (οι οποίοι βεβαίως προς τιμήν τους είχαν σπεύσει να πιστοποιηθούν), ενώ παράλληλα άφησαν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας εκπαιδευτές με πολυετή εμπειρία ή και κατόχους μεταπτυχιακών και
διδακτορικών, με σύνολο μορίων πολλαπλάσια αυτών στους οποίους έγινε ανάθεση (οι οποίοι βεβαίως είτε αμέλησαν, είτε για οποιοδήποτε άλλο λόγο δεν έχουν πιστοποιηθεί). Το γεγονός αυτό αποτελεί μια στρέβλωση η οποία ως αποτέλεσμα έχει την υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών και πρέπει να διορθωθεί.
Επιπλέον παρά το γεγονός ότι ο Υπουργός προτάσσει στους πίνακες εκπαιδευτών όσους έχουν πιστοποιηθεί, ταυτόχρονα προτάσσει όλων αυτών, τους καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανεξάρτητα εάν έχουν πιστοποιηθεί ή όχι και παρά το γεγονός ότι η προϋπηρεσία τους δεν έχει καμία σχέση με την κατάρτιση ενηλίκων. Με αυτό τον τρόπο φάσκει και αντιφάσκει. Εάν θεωρεί επιβεβλημένο για την διασφάλιση της ποιότητας την πιστοποίηση τότε λειτουργεί αντισυνταγματικά και αντιμετωπίζει με άνισο τρόπο μόνιμους και μη μόνιμους εκπαιδευτικούς.

ΠΡΟΤΑΣΗ

Εφόσον ο Υπουργός αποδέχεται το σκεπτικό ότι, οι δύο φορές που έχουν γίνει μέχρι τώρα εξετάσεις πιστοποίησης είναι πολύ λίγες, προτείνουμε να εφαρμόσει ότι εφαρμοζόταν όσο βρισκόταν σε παράταση η εφαρμογή του ν. 4186/2013 και να υπάρχουν ενιαίοι πίνακες μοριοδότησης. Βεβαίως θα πρέπει να επιβραβευθούν με κάποιο τρόπο και όσοι μέχρι τώρα έχουν πιστοποιηθεί για αυτό προτείνουμε μια μοριοδότηση με ποσοστό, που μπορεί να φτάνει μέχρι και το 20% των συνολικών μορίων.

2) Να ισχύουν τα ίδια κριτήρια επιλογής για τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τους υπόλοιπους υποψήφιους εκπαιδευτές.

Η πολιτική ηγεσία αντιμετωπίζει με δύο μέτρα και δύο σταθμά τους εκπαιδευτές, καταρρίπτοντας την ίση αντιμετώπιση που επιβάλλει το Σύνταγμα της χώρας. Δεν είναι δυνατόν να διαχωρίζονται οι εκπαιδευτές σε πιστοποιημένους και μη πιστοποιημένους, με το αιτιολογικό της διασφάλισης ποιότητας, ενώ ταυτόχρονα να προηγούνται στην επιλογή οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με μοναδικό προφανές αιτιολογικό την εξοικονόμηση χρημάτων. Γιατί με τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς δεν εφαρμόζεται η διασφάλιση ποιότητας; Υπενθυμίζουμε ότι οι συγκεκριμένοι έχουν προσληφθεί για να διδάσκουν στην τυπική εκπαίδευση σε ανήλικους μαθητές και δεν έχουν καμία σχέση με την κατάρτιση ενηλίκων. Θα πρέπει λοιπόν η πολιτική ηγεσία να επιλέξει εάν θα προτάξει σε όλους τους υποψήφιους εκπαιδευτές την διασφάλιση της ποιότητας ή θα λειτουργεί επιλεκτικά και αντισυνταγματικά.

3) Η διδακτική εμπειρία σε Ι.Ε.Κ. και Σ.Ε.Κ. να μοριοδοτείται με περισσότερα μόρια από τη διδακτική εμπειρία σε δομές της τυπικής εκπαίδευσης.

Εφόσον οι εκπαιδευτές πρόκειται να διδάξουν σε Δ.Ι.Ε.Κ. και Δ.Σ.Ε.Κ. θεωρούμε λογικό να είναι σημαντικότερο προσόν και να μοριοδοτείται περισσότερο, η διδακτική τους εμπειρία σε Ι.Ε.Κ. και Σ.Ε.Κ. από την διδακτική τους εμπειρία σε δομές της τυπικής εκπαίδευσης.

4) Μείωση της μοριοδότησης των κοινωνικών κριτηρίων, σε σχέση με αυτά της εκπαίδευσης – επιμόρφωσης και της διδακτικής εμπειρίας.

Η αύξηση των μορίων των κοινωνικών κριτηρίων με την παράλληλη μείωση των μορίων της εκπαίδευσης – επιμόρφωσης και της διδακτικής εμπειρίας, στα κριτήρια του προηγούμενου έτους κρίνουμε ότι δεν βοηθούν στην διασφάλιση της ποιότητας της κατάρτισης. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα μόρια ανεργίας που μπορεί κάποιος να πάρει, είναι σχεδόν ίσα με τα μόρια διδακτικής εμπειρίας! Θεωρούμε σωστό να υπάρχουν κοινωνικά κριτήρια αλλά κρίνουμε ότι δεν είναι σωστό να επηρεάζουν σε τόσο μεγάλο βαθμό την μοριοδότηση που να μοριοδοτείται το ίδιο η ανεργία με την διδακτική εμπειρία.

5) Να δίνεται η δυνατότητα κατάταξης των εκπαιδευτών σε περισσότερες ειδικότητες ανάλογα με τα προσόντα τους.

Θεωρούμε λογικό ένας εκπαιδευτής να μπορεί να καταταγεί σε περισσότερες ειδικότητες. Για παράδειγμα κάποιος που έχει δύο πτυχία να μπορεί να καταταγεί και στις δύο ειδικότητες που αντιστοιχούν τα πτυχία αυτά. Αυτή η δυνατότητα δίνεται άλλωστε στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όταν κάνουν αίτηση για αναπληρωτές καθηγητές. Το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και εάν κάποιος κατέχει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό για την ειδικότητα αυτού ή ακόμα και εάν κατέχει την απαιτούμενη προϋπηρεσία για την κατηγορία των εμπειροτεχνών, εφόσον υφίσταται και τέτοια κατηγορία.

6) Να αναφέρονται αναλυτικά τα μεταπτυχιακά που αφορούν την εκπαίδευση ενηλίκων όπως ακριβώς στα αντίστοιχα κριτήρια για εκπαιδευτές Σ.Δ.Ε.

Συγκεκριμένα στα κριτήρια και μοριοδότηση εκπαιδευτών ενηλίκων Σ.Δ.Ε., μοριοδοτούνται με το μέγιστο αριθμό μορίων οι «Μεταπτυχιακές σπουδές (μεταπτυχιακό, διδακτορικό) στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση, στις Σπουδές στην Εκπαίδευση, και στη Διά Βίου Εκπαίδευση». Ομοίως θεωρούμε ότι θα έπρεπε να αναφέρονται αναλυτικά και στην μοριοδότηση που λαμβάνουν στα κριτήρια και μοριοδότηση εκπαιδευτών ενηλίκων Δ.Ι.Ε.Κ. και Σ.Ε.Κ.

«ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
(Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ. & Λ.Φ.Δ.Β.Μ.Δ)»
Αρ. Απόφ. Μον. Πρωτ. Πειρ. 5581/2011
Τ.Θ. 91760 / Τ.Κ. 18102 Κορυδαλλός, τηλ. 6937202392, 6945351608
Fax: 2117706366 - E-mail : info@sediek.gr



Η Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Αικ. Βασιλείου Εμμ. Παπαδάκης






Created on 07/27/2016 01:45 PM by gramatia
Updated on 07/27/2016 01:59 PM by gramatia
 Printable Version



Τελευταία Νέα

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ e-mail info@sediek.gr fax. 2117706366 Αλληλογραφία Ταχ.Θυρίδα 91760 Τ.Κ 18102 Κορυδαλλός

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
& ΛΟΙΠΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ



spacer spacer spacer
Ανακοινώσεις 2013

ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΙΕΚ 15/12/2013
(2010β)
ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΙΕΚ 15/10/2013
(2010β)
ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΙΕΚ 15/8/2013
(2010Β)
ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΙΕΚ 12/7/2013
(2010Β)
ΕΛΕΥΣΙΝΑ 17/6/2013
(2010Α)
ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΙΕΚ 14/6/2013
(2010Β)
ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΙΕΚ 16/5/2013
(2010Β)
Ελευσίνα 15/4/2013
Πληρωμές ΙΕΚ 15/4/2013
(2010Β)
Πληρωμές ΙΕΚ 14/3/2013
Ελευσίνα 1/3/2013
Πληρωμές ΙΕΚ 28/02/2013
Πληρωμές ΙΕΚ 11/2/2013



Ανακοινώσεις 2012




  Welcome! to sediek.gr

Sunday, Oct 13 2024  
pixel